Tjek regningen fra teleselskabet en ekstra gang, anbefaler Forbrugerrådet. Teleselskaberne er forpligtet til at informere dig, når priserne stiger, men ikke når de falder!

AbonnementsprisFalder prisen på dit abonnement, vil regningen altså ikke automatisk blive mindre, da selskaberne ikke behøver at informere om det, fortæller Tina Dhanda fra Forbrugerrådet. Det er god service, at selskaberne henvender sig til kunderne for at fortælle, at deres abonnement er blevet billigere, men det er de færreste, som gør det.

28 årige Johan Albrechtsen kan om nogen tale med, når det gælder overpris på abonnement. Johan betalte over 8000 kr. for bredbånd hos TDC, og selv TDC´s kundeservice var chokeret over beløbet. Kundeservice fortalte Johan, at et tilsvarende bredbånd abonnement kunne fås til det halve.

TDC undskylder med, at de ifølge markedsføringsloven ikke må henvende sig uopfordret til kunderne. Denne undskyldning holder dog ikke vand, lyder svaret fra Forbrugerrådet. Når det gælder rene forbedringer, er der ikke noget lovgivningsmæssigt, som forhindrer virksomheder i at kontakte kunderne, skriver Forbrugerrådet.

Forbrugerrådet opfordrer til, at man minimum én gang om året kontrollerer sine regninger, så man ikke bliver snydt i forhold til hastigheder, priser osv. Det gælder dog ikke kun med bredbånd men også med forsikringer, telefoni, banker osv. Måske er konkurrenten blevet billigere i mellemtiden, afslutter Tina Dhanda.